Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php56/sess_5h8vhdui77a7o1rnq7185rnau4, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in /home/petracic/public_html/nekretnine/wp-content/themes/houzez/framework/classes/Houzez_Compare_Properties.php on line 16
Za prodavatelje – Agencija za promet nekretnina

1. Priprema dokumentacije

Uredna dokumentacija osnovni je preduvjet za sigurnu i uspješnu prodaju nekretnine. Potrebni su:

vlasnički list novijeg datuma (izvadak iz zemljišnih knjiga)
energetski certifikat nekretnine
drugi dokumenti nekretnine ovisno o godini izgradnje i načinu plaćanja

2. Procjena vrijednosti

Nakon što ste pripremili svu dokumentaciju, jedan od najvažnijih koraka do uspješne prodaje je procjena vrijednosti nekretnine. Sigurno ne želite prodavati nekretninu dvije godine, no s druge strane – želite postići čim bolju kupoprodajnu cijenu.

Kako procjeniti vrijednost? Da li je dovoljno pregledati oglase za druge slične nekretnine? Ako su takvi oglasi aktivni, znači li to da iste nekretnine nisu prodane – odnosno da navedene cijene nisu realizirane

3. Prodajni plan

Korak koji često preskoče čak i profesionalci. Trebate znati da prodaja nekretnine uvelike ovisi o svojstvima same nekretnine. Potrebno je objektivno sagledati sve prednosti i mane nekretnine koju prodajete te odrediti realan cilj u pogledu konačne cijene i roka u kojem se nekretnina može prodati.

U skladu s naprijed navedenim, potrebno je izraditi prodajni plan kojim ćete precizirati sve faktore bitne za početak prodaje (oglašena cijena, rokovi, način oglašavanja, potrebne korekcije itd.)

4. Kvalitetno oglašavanje

Svatko je jednom napravio oglas za prodaju mobitela, automobila ili televizora. Međutim, da li je izrada oglasa za prodaju nekretnine jednaka navedenom? Nije. Kod oglašavanja nekretnine vrlo je bitno objaviti kvalitetne fotografije, tlocrt nekretnine i tekst koji otkriva sve što može biti presudno da se kupac zainteresira za nekretninu.

Danas ciljani oglasi putem Google tražilice i društvenih mreža preuzimaju prvo mjesto u oglašavanju. Znate li kreirati takve oglase?

5. Prezentacija nekretnine

Kreirali ste kvalitetne oglase, zainteresirani kupci Vas zovu i traže sastanak kako bi pogledali nekretninu. Svi znamo da je prvi dojam najvažniji, isto je i kod prezentacije nekretnine. Kada kupac prvi put posjeti Vašu nekretninu, par sitnih detalja u prezentaciji činit će veliku razliku.

Naravno, bilo bi dobro znati koliko je kupac ozbiljan, što je dobro reći na prvom sastanku, a koja pitanja kupca treba zaobići kako bi kasnije imali bolju početnu poziciju u pregovorima kupoprodajne cijene.

6. Provedba kupoprodaje

Pronašli ste kupca, dogovorili cijenu i već ste pomislili da je prodaja riješena. Međutim, uz kupoprodajnu cijenu nužno je s kupcem dogovoriti niz drugih uvjeta bez kojih kupoprodaja ne može biti provedena. Ako na teret nekretnine imate upisanu hipoteku ili kupac plaća stambenim kreditom – pojavit će se dodatna pitanja.

Kada ste s kupcem sve dogovorili, potrebno je isti dogovor staviti u pisani oblik, odnosno pripremiti kupoprodajni ugovor, tabularnu ispravu i primopredajni zapisnik.